reede, 1. august 2014

Eesti Politsei

Sattusin facebookis sellisele kommuunile nagu Me ei usalda enam Eesti Politseid ja ausaltöeldes sealseid postitusi ja kommentaare lugedes läks minu närv küll püsti.
Ütlen kohe ausalt ära, lihtsalt rahustuseks, et ma olen selles osapooles neutraalne, ei tee õiguskaitseorganeid ei maha ega ka osaliselt ei poolda. Lihtsalt tekkis vajadus asju enda vaatevinklist läbi rääkida.

Kõige pealt tahan öelda, et minu arvamus jääb minu arvamuseks ja mind ausalt ei huvita, kui keegi tuleb mulle kas ask.fmi või siia kommentaariumi järjekordselt capslockitama, et kui sitt Eesti Politsei on ja kui halvasti ta oma tööd teeb.

See teema on ülepaisutatud, ma ei taha praegu rääkida nendest videotest, kus üritusel Kultuuritolm lasti koeral maaslamajat pureda täiesti süüdimatult ja ilma asjata. Kes tahab, see otsib selle video ise üles, sest mul ei ole plaanis hetkel toda politseinikku laimama hakata, sest lugedes sellest facebooki kommuunist, tehakse teda maha niigi. Ja päris krõbedalt.

On olemas kahte tüüpi inimesi, normaalsed ja ebanormaalsed.
Nii on ka politsei töös, on inimesi kes teevad oma tööd hästi ja on neid, kes poleks tohtinud sellise töö poole vaadatagi.

Mind häirib selle kommuuni juures kohutavalt see, et seal laterdatakse maha KÕIKI politseinikuid. Küll keegi postitab, et Eesti Politsei on allakäinud ja p*sk ja siis tuleb ei tea kust mitusada like tollele postitusele. Üks ees ja kari lolle järgi. Võiks siis nimedega ja konkreetselt öelda, et mis selle pasaks teeb, kes selle pasaks teeb ja miks see üldse pasaks on tehtud, mitte hakata üldistama.
Samamoodi nägin, et mu mõned üksikud tuttavad jagasid seda lehte ja kommenteerisid, et politseinikud tuleks põlema panna. Ise täiskasvanud, lapsevanemad ja haridusega inimesed.
Ma üllatun inimestes aina enam.

Mul on kahju just neist, kes selle töö on endale kohustuseks võtnud ja ma ütlen AUSALT, see pole kerge. Kui sa ikka järgid seadusi, oled hooliv rahva suhtes ja teed oma tööd hästi, mitte ei ässita koeri kallale ja ei tee teistele ülekohut, siis on ilmselgelt kurb kuulata rahva mõnitusi, et "häh, sul pole mingeid õigusi, sa oled ju ment".

Räägin seda sellepärast, et mu enda isa töötas riigikaitses (ei, mitte politseis) ja tal on tutvusi politseimaailmast. Ta ise samuti ei salli väga paljusid seal töötavatest isikutest, aga on mõni üksik, kellega ta ka suhtleb ja nii töömaailmas kui ka eraelus on need isikud täiesti normaalsed ja teevad oma tööd hästi.

Ühesõnaga minu postituse point on see, et ma üllatusin päris kõvasti osades eestlastes. Mitte nendes, kes põhjendasid oma arvamust ja ei laterdanud ega pannud ühte patta kõiki politseinikuid.
Üks naine konkreetselt röökis Politsei- ja Piirivalveameti facebooki leheküljel oleva pildi all, kus seisab naispolitseinik juhtkoeraga, et milline värdjas too naine on ja et nad mõlemad tuleks magama panna või et naine vähemalt peaga surnuks taotaks.
See pole sinu mure, mida teise inimesega teha tuleks. Kui ta käitus valesti (mida ta ilmselgelt tegi), siis saab ta oma vastava karistuse sealt, kust vaja.

Mul oli häbi neid kommentaare lugeda. Vähe veel, et sa võid laimu eest ka korralikud trahvid saada, aga et sellise sõnavaraga pasundada peaaegu terve Eesti ees. See on uskumatu.
Kui sa tahad oma viha väljendada, siis mine rahune kuskil maha ja tule siis oma arvamust avaldama. Normaalsel kombel. Inimese kombel. Mitte, et sa oled kena naisterahvas, aga suust tuleb sellist möga, et mine ja haara kuskilt nurgast oksepang.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar