neljapäev, 14. august 2014

Ostan ja müün! Reeglite (aju)vaba(dus)

No see on ikka uskumatu, mis siin internetis kõike kohata võib. Vahel tundub, et nagu terve elu keerlekski ainult selle ümber.
Paar nädalat tagasi liitusin grupiga "Ostan ja müün! Reeglite vaba". Tundus selline kommuun, kus käib palju müüjaid-ostjaid ja nii see oligi. Paraku nende kõrvalt leiab sealt ka tõelisi naljanumbreid.

Okei, kõigepealt. Ma ei taha, et mu postitused hakkaksid muutuma vingupostitusteks, aga miskipärast on lollide tegudest alati miskit huvitavat rääkida ja arutada. Muidugi vahel on ka kurb, et selliseid leidub, aga kõik ju ei saagi ühesugused olla.

No, täna siis leidsin ühe neiu sooviavalduse sõjaväe stiilis jopega. Postitus oli äsja pandud ja ka soovijaid tuli juurde, kes kommenteerisid, et sooviks samat jopet ja kui pakuti, siis keegi teine peale õige postituse kirjutaja soovis teada hindasid ja mõõte. Sooviavalduse algataja-neiu läks närvi ja kukkus kraaksuma, et mida te minu postituse all MINU jope kohta küsite. Tehke oma sooviavaldused mujal ja rääkige seal.

Noh... kuidas nüüd öeldagi.

Samas on ju see täitsa õige jutt. Aga- kujutage ette, mis hullumaja segadus grupis tekiks, kui kõik hakkaksid täpselt sama eseme kohta eraldi postitusi tegema. Absoluutselt kõik läheks sassi ja ei saaks enam midagi aru, kus ja kes mida osta tahab. Nii ka kirjutasin sinna viisakalt, et ei tasu olla nii kitsi. Ega keegi sinult su jopet eest ära ei hakka krabama, sest sinul on ju tegelikult eesõigus, kui oled oma soovi ära avaldanud. Kõige esimesena.

Tegelikult seal grupis ongi juba kõik nii sassis, et mina, kes ma esimese korraga leian sellelt lehelt omale meeldiva esema ja puhtjuhuslikult ning kogemata vajutan kuskile mujale ja siis ruttu-ruttu back'i vajutan, ei leia seda eset isegi pika otsimise peale enam üles.

Sama lugu on punktitajatega. No oh õudust, kus võidakse vinguda selle kallal. Ma saan aru, et on olemas "jälgi kuulutust" nupp, kuid ei ole midagi teha, kui osad inimesed on lihtsalt nii rumalad, et ei saa sellest nupust aru või ei näe seda. Seletades lollidele, võivad mõned aru saada ja viga parandada, aga kõigile vaevalt suudad aru pähe panna. So, clap-clap, you're a fool.


Tuleb aga tunnistada, et olen ise samamoodi küsinud sealt arvamusi ja et kust kohast võiks leida sellist tüüpi kampsunit või kotti ning et ehk keegi müüb. On ka minu postituste alla tulnud punktitajaid ja ka neid, kes hakkavad kohe uurima, et kas ehk neilegi pole täpselt samat kampsunit kuskil. Alguses ajas see mind samamoodi veidi endast välja, aga ma leian, et pole mõtet kraaksuda ja lisarämpsu kommentaariumitesse tekitada.

Mina lihtsalt hoidsin suu kinni ja vaatasin mööda nendest kõrvalistest isikutest, kes mu postituse all endale samasugust asja jahtisid. Ma vaid otsisin inimest, kellel oleks müüa MULLE seda toodet, millest olen pildi lisanud ja soovi avaldanud.

Pole isegi mõtet rääkida nendest, kes selles grupis müüvad asju mitu korda kallimalt ära, kui ise selle saanud on. Ega isegi nendest, kes topivad originaalsiltidele uue sildi mitmekordse hinnatõusuga. Ega ka mitte nendest, kes müüvad oma jalanõusid ja kirjutavad caps-lockiga juurde, et kingad on ainult ühe korra kantud ja korralikud. Eitades fakti, et kingad on pildilt nähes juba taldadelt ja seest kulunud.

OKEI, saan aru, ma ei tohikski sellistel asjadel sõna võtta. Pole ju minu asi, mida keegi müüb ja kuidas sellest lahti kavatseb saada. Aga oma arvamuse avaldamine ei ole patt, seega try me.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar